13 de desembre 2011

taulell d'anuncis

Asseguda al sofà, plantada davant el televisor, em deixo seduir pels missatges, colors i músiques dels anuncis de la temporada nadalenca d'enguany...
I per sobre de tots ells, n'hi ha un que brilla amb llum pròpia, un que fa que se'm disparin totes les alarmes en veure la irrealitat que reflexa.

Potser alguns de vosaltres ja teniu en ment alguna imatge, tots anem prou saturats d'informació visual, des de fa dies....

Però no, no parlo d'aquells anuncis on nois i noies espectaculars tenen tot el què desitgen al seu abast amb un simple gest de "psssst pssst" del seu perfum sofisticat.
Tampoc parlo del d'aquella marca de congelats que ensenya un heviatta pureta comprant gambot congelat.
Ni tampoc del d'aquells bombons que hom pot trobar a qualsevol supermercat, i ens volen fer creure que és el que es gasta a les reunions d'alta societat (perquè es clar, abans que una capsa de Godiva, tota persona refinada tria els del súper sense dubtar ni una micronèssima de milisegon!!!)
...
...


L'escollit és l'anunci d'una companyia de serveis de telefonia i internet, on es veu una assemblea prou multitudinària, on tothom opina i es respecta i on tothom aconsegueix posar-se d'acord de manera ràpida i amistosament. Tot és concòrdia i felicitat...
I em pregunto jo... on s'és vist que un grup de 100 persones de totes les edats i interessos es trobin dins d'un gimnàs en el seu temps lliure, per parlar dels serveis del mòbil???
I més encara... vistos els resultats de les reunions de la comunitat de veïns d'aquí i d'arreu, amb força menys participants, i un ordre del dia previst, com pot ser que no s'esbronqui ningú???
Cap dels assistents no ha sentit unes ganes imperioses de dir-li al senyor que parla de Colom, que no té res a veure el descobriment d'Amèrica amb el tracte que reben els usuaris per part de les companyies telefòniques???

Vajam que tot plegat ratlla el surrealisme dalinià...

És per això que aquest any dóno el premi al major esforç imaginatiu, als seus creadors.

11 comentaris:

Yáiza ha dit...

Dooooncs... resulta que com que aquí no tinc tele, i el que miro pel 3 a la carta va lliure d'anuncis... no sé de quin parles!! Però quan vagi a casa per Nadal intentaré fixar-m'hi, aviam si el reconec! ;)

Yáiza ha dit...

(però realment, els anuncis nadalencs, traumatitzen a qualsevol...)

estherisland ha dit...

i el de l'arca de noe..què??

miquel ha dit...

Odio l'anunci amb totes -poques- les meues forces. Em sembla que parlen de l'interessant tema de les tarifes, no?

Grigri ha dit...

Yáiza, segur que tindràs temps de veure'l i avorrir-lo i tot... malgrat la crisi, l'empresa segur que té un pressupost en publicitat com per aguantar la campanya sencera..

estherisland, arca de noe??? també parlen de l'arca de noe??? ostres, el meu cervell ha esborrat ràpidament els rastres de l'horror...

pere, sí, parlen d'un tema tan trascendental pel país i per la humanitat sencera com ara les tarifes.. crec que des del moviment del 15M no s'havia vist res semblant...

grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....

martachka ha dit...

Sí, ja l'he vist!!!! Molt penós, és veritat... Que l'home que parla de Colom dius, "però, tu què t'has fumat??".

El de l'arca de noe que diu l'estherisland també l'he vist... Axe, em sembla, no? En la seva línia... Totes les noies com a borregues seguint un tio que l'única arma que té per conquistar-les és un desodorant, penós com sempre...

Grigri ha dit...

martachka, definitivament veig que em puc considerar afortunada de no haver vist el de l'arca de noe...
He de reconeixer que tot i que el missatge és descaradament masclista, trobo que aquest punt de descarament esta trobat amb gracia... Pero dedueixo que aquest no deu ser el cas si ja tenim dues queixes, la teva i la de l'estherisland...
(perdoneu, el meu mobil no té accents oberts)

bajoqueta ha dit...

jajajajaja es mereix el premi!


365 contes
Terra de llibres

Grigri ha dit...

benvinguda bajoqueta!
XDDDD.. sí oi???

jomateixa ha dit...

Jo aprofito que en fan tants per jugar amb les meves filles a desmuntar-los, a veure-hi els defectes i les bajanades i de passada així els ensenyo a no creure's tot el que ens volen fer menjar.

Grigri ha dit...

bona idea jomateixa!!! els meus fills encara són petits perquè ho vegin... Quan anem al super i veuen un "finish quantum" em diuen: mar, mira, el que recomanen els fabricants!!
com si sabessin de què parlen...
o el mateix amb un Cillit Bang... el veuen i em diuen: mare compra aquest que és el que va més bé que a la tele ho diuen...!!!
i em peto de riure...

tard o d'hora hauré d'aplicar mètodes com els teus.