25 d’octubre 2006

repàs

1- Aquest curs ens ha tocat una profe de francès que ens fa lamentar a cada segon de classe, l'any "a la bartola" que ens vem tirar el curs passat...
El curs passat vem tenir una profe que era una feliç de la vida. Reiem força i sobretot xerravem (bé, xerrava més ella que ningú), però al final de les 3 hores no havies après massa res. Podies faltar fins a tres classes que no passava absolutament res. Podies reprendre el fil sense problemes.

En part ja ens anava bé perquè tots plegats anem massa cansats i el dissabte al matí és quasi un esforç titànic tancar-se tres hores dins l'escola a fer treballar les neurones..
Però aquest any ho estem pagant molt car. En tres classes ja n'he tingut més que suficient per veure que com no comenci a estudiar aquest curs no l'aprovo ni de conya..!!! glups...

2- I pel què fa a lectures segueixo amb "Els Pilars de la Terra" (tot i que una mica aparcat les darreres 2 setmanes), i amb "Attentat" d'Amélie Nothomb, aquest darrer per "exigències" de la nova profe. No és fàcil de llegir degut principalment al vocabulari però de moment m'està agradant. El to és molt directe, molt sarcàstic, agosarat fins i tot. La situació que ens presenta el llibre és del tot esperpèntica però serveix a l'autora per criticar bastant durament certs aspectes de la nostra cultura relacionats amb el món de la bellesa. Tà bastant bé.

3- Des d'aquí felicito efusivament a l'albert, per ajudar a la seva companya a portar al món una Cèlia que de ben segur és una preciositat. Els que encara no hagueu passat pel seu bloc a felicitar-lo, feu-ho!

8 comentaris:

Gurb ha dit...

Los pilares de la tierra em va encantar...
Una bona historia amb personatges senzills.

i.. jo i el frances no som amics, et faries un tip de riure si em sentissis traduïr noms de cuadres francesos...

Grigri ha dit...

La veritat és que el francès representa que ens és fàcil per proximitat. Però tot el què se surt del "bonjour" i el "je ne comprend pas", ja es complica!! jejejeje..

Conforme van passant els cursos cada vegada tinc més clar que el meu idioma ideal és l'anglès. Un idioma amb conjugacions verbals per tontos i construccions gramaticals per nens de p-5! ;)

I la veritat és que "Els Pilars.." m'està agradant. No sé perquè havia imaginat que seria lent i la veritat és que no ho és. El meu problema és que ara com ara disposo de poques hores de lucidesa i a més hi ha això del llibre de francès pel mig.. Jo compto que en els últims dos mesos d'embaràs podré recuperar el temps perdut. Si em passa el mateix que en l'anterior segur que acabo el llibre sencer. Durant l'altre embaràs em vaig llegir "La sombra del Viento" en 3 nits... ves calculant! ;P

Albert ha dit...

Gràcies per la felicitància. La mera de la criatura ho va fer molt bé, però ho va fer ella... Jo només deixava que m'apretés la mà o li deia que ho feia molt bé... Això és tot. ;-)))

Grigri ha dit...

albert, t'asseguro que ja és molt. En conec un (que consti que no és el meu company!!) que va entrar a la sala de parts i tal com va entrar es va marejar i va caure a terra.
El cop va ser tant fort que el van tenir en observació en una habitació un parell de dies.
En total, que anaves a veure la mare i la criatura per una banda, i després acabaves el circuit de l'hospital anant una altra habitació a veure el pare..

bellosoli ha dit...

si, quan es te un profe massa feliç no s'apren massa... però clar, també resulta agradable no fotre brot! aquest any pringaràs més, però també n'aprendràs!!

estherisland ha dit...

vais a sufrir....rollo profe de fama...petooooonnnnnnnnssssssss

l'home de la musica ha dit...

Mira que m'hagues anat bé a mi saber frances aquest estiu... faig una ruta per tota França i ni papa!
He apres a dir Bonjour, i això ja ho vaig aprendre el dia que vaig anar al cine a veure "La bella i la bèstia"

Corint ha dit...

Aquesta Amélie Nothomb surt a tot arreu. No n'he llegit res, així que, quan acabis el llibre, com a exercici per classe, fas una ressenya i la penges aqui ;-)